czwartek, 25 sierpnia 2016

Motanki - słowiańskie lalki pozytywnej energii.

Motanki, krążyły dookola mnie od jakiegoś czasu. Przed kwietniem bieżącego roku nie znalazłam jednak czasu na zgłębienie ich historii i zasadmobilizowała mnie wizyta u Wiedźmy Biebrzańskiej. I tak powstała moja pierwsza motanka - Żadanica.


Reszta była już kwestią czasu. Motanki idealnie wpasowały się w klimat Dolina Skrzatów i skrzacich powiązań ze słowiańszczyzną. Ma więc Skrzatolog swoje wykłady, mam i ja słowiańskie, motankowe warsztaty.
O tradycji i przesłaniu motanek nie będę się rozpisywać. Jest tyle pięknych, bogatych w informacje stron, że sami odnajdziecie je z łatwością.
Poznajcie moje wzorcowe motanki:
Opiekunka

Ciężarna motanka

Ziarnuszka

Słoneczny konik

Długorączka

Batmanowy kwadrat.

 Wszem i wobec ogłaszam zakończenie wyszywania batmanowego logo. Miało być łatwo i szybko a codzienność zweryfikowała moje plany. Nie wyrobi...